Dolar 32,5004
Euro 34,6901
Altın 2.496,45
BİST 9.693,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Yozgat 20°C

AYDEF projelerini Anlattı

22.06.2021
1.087

Merkezi Almanya’nın Hamburg şehrinde  bulunan, geçtiğimiz ay resmen kuruluşunu ilan eden, Yozgatlı Dernekler Federasyonu  (AYFED)  Başta Ankara ve Yozgat ili ve ilçelerinde bir dizi  ziyaretlerde bulunmak için geldiler. Gelir gelmez Sorgun, Akdağmadeni, Boğazlıyan,Yerköy, Aydıncık  ve Yozgat’da Belediye Hükümet, yetkilileriyle görüşmeler yaptılar.

Almanya’da ikamet eden vatandaşlarımızın acil çözüm bekleyen  sorunlarının  halli için yetkili bakanlığımıza bir rapor halinde sundular. Daha sonra Yozgat TV de  canlı yayına konuk olan  AYDEF genel başkanı ve yönetim kurulu üyesi Rıza Atamtürk’le birlikde AVrupa Türklüğünün sorunlarını ve çözüm bekleyen meselelerini anlattılar. Ertesi gün Yozgat’da bir basın toplantısı düzenledi. yozgat ve cevresindeki basının yoğun ilgi gösterdiği  basın toplantısında, Yozgat’ın gelişip, kalkınması için hazırladığı projelerini, AYDEF Genel Başkanı Salih Çelik Yozgatli basın mensuplarına bir, bir anlattı.
Almanya Yozgatlı Dernekler Federadyonu (AYDEF) Genel Başkanı Salih Çelik, genel başkan danışmanı Rıza Atamtürk ve Disiplin Kurulu Başkanı Sebiha Çelik Çamlık Hotel’de basın mensupları ile bir araya .gelerek yapacakları faaliyetler hakkında bilgi verdiler. Yozgat’ın gelişip kalkınması için ellerini taşın altına koyacaklarını, bunun için de önemli projeler ürettiklerini belirten AYDEF Genel Başkanı Salih Çelik, pandemi döneminin memleketlerine sahip çıkma konusunda kendilerine önemli tecrübeler yaşattığını ifade etti. Federasyon olarak ayağı yere sağlam asan projeler üretmeden yana olduklarını bu nedenle de çalışmalarını planlı bir şekilde yürüttüklerini belirten Çelik, şu açıklamaları yaptı: “Pandemi döneminde siz ne kadar etkilendiyseniz bizlerde etkilendik. Pandemide biz şunu gördük. Siz buyanda kaldınız. Biz o yanda kaldık. Sizlerin özlemiyle ben 2 yıl Türkiye’ye gelemedim. O zaman biz şunu daha iyi anladık. Bize bir şeyler de getirdi. En azından insan olduğumuzu hatırladık. Ufak tefek meselelerden kırgınlıkları unutmamız gerektiğini birlik beraberlik içerisinde olmamız gerektiğini öğrendik. Bizim orada iyi yerlerde insanlarımız var. Bakanımız, milletvekillerimiz, savcı, hakimimiz var. Bir milletvekili de Sorgun’un Karabalı köyünden. Bayramdan sonra inşallah o da gelecek. Köyüne gelecek.

AYDEF’in arge bölümünde inşallah onunla da çalışmalarımız var. Yozgat’a güzel şeyler yapmak istiyoruz. Biz güzel projeleri yapmak istiyoruz. Yardımları derneklere bıraktık. Bizim amacımız proje üretmek. Almanya fonlarından yararlanıp bir şeyler yapmak istiyoruz. Bunun içinde burada ziyaret ederek ilçelerimizi geziyoruz. Geçen hafta resmi açılışımızı yaptık. Başkosolosumuz bizzat kendisi geldi. Milletvekilleri, iş adamlarımız geldi. Almanya’da 10 bine yakın irili ufaklı Yozgatlı iş adamımız var. Bir potansiyel var. 480 bin Yozgatlı vatandaş yaşıyor. Öyle Yozgatlılarımız var ki daha Yozgat’a gelmemişler. Yozgatlı otobüs firması olan Şemsettin Bey ile Otobüslerle gelemeyen Yozgatlıları getireceğiz. AYDEF ihtiyaçtan dolayı kuruldu.

Dünyanın neresinde olursanız olun bu sene Yozgat’a gelin diyoruz. Yozgat’a gelen nüfus patlaması olacak. Yalnız gelmeyin komşularınızı da getirin. Bizim elimizde 2 tane proje var. Biri Avrupa Birliği ve Almanya fonları ile yapmak istiyoruz. O da Yozgat7ımıza 15-20 bin tane ceviz ve badem ağacı dikmek ve bütün bakımını da bizler yapmak istiyoruz. Buradaki amacımız da yeşil fabrika dediğimiz üretime geçip iş istihdamı sağlayacağız. Toprak analizi,. Rüzgar haritası gibi arge grubumuz var. Gelecekler arazi araştırması ve toprak analizi yapacağız. Sulama işini ihale şekliyle yapacağız. İkinci projemiz Yozgat için hep beraber Yozgat’ımızın tarihini değiştirecek bir proje. O da kamp turizmi. Türkiye’de yeni yeni başladı. Biz profesyonel kamp turizmini inşallah her ilçemize getirmek istiyoruz. İçinde karavan, evler, çadır olacak. Biz Yozgat’ımıza inşallah emekli olmuş iyi derecede yerlerde çalışmış parası olan turistleri getirmek istiyoruz. Biz bunları gittiğimiz yerlerde anlatıyoruz

. Bunu ilk Akdağ’da başlayacağız. Çeşitli kurumlarda görüştük. Biz güneyden kuzeye geçiş yolunda turistleri geliştirecek kamplar yapmak istiyoruz. İnşallah en kısa zamanda bunu başaracağız,. Bunu bütün ilçelerimizde istiyoruz. Onun için Almanya’dan biz geleceğiz. Hiçbir eksiği olmayacak. İçerisinde her şeyi olacak.